Obsahová analýza webu

Obsahová analýza webu slouží k porovnání stávajícího obsahu webu a zjištění, zda je obsah z pohledu uživatelů a vyhledávačů dostatečný. Součástí analýzy obsahu webu je i porovnání obsahu konkurence. Díky analýze se dozvíte, co vám u stávajícího obsahu chybí a jak to doplnit.

Říká se, že „obsah je král“ a je to jedno z rozhodujících kritérií, proč se některé weby zobrazují ve vyhledávačích tak dobře a jiné naopak vůbec. Nedílnou součástí je i důvod, že na dobrý obsah uživatelé reagují velmi pozitivně, zatímco na špatný reagují velmi málo nebo vůbec.

Proč je obsah tak důležitý?

Protože denně vznikají stovky, tisíce až miliony dokumentů a pokud se chcete v této internetové jungli prosadit, musíte tvořit opravdu kvalitní obsah.

Jak poznáte kvalitní obsah?

Existuje mnoho definic a autoři se v definici různí, proto se pokusím o vlastní vymezení pojmu:

Kvalitní obsah dostatečně široce pokrývá dané téma, odpovídá na základní otázky (které uživatelé hledají), má přidanou hodnotu (tzv. neopakuje již napsané ), je srozumitelný a dobře formátovaný (uživatelsky přívětivý), dostatečně dlouhý, aktuální a pravidelně přináší nové informace z oboru.

 

Co v analýze obsahu posuzuji:

Obsahovou stránku

  • Styl psaní a komunikaci s uživatelem
  • Pokrytí tématu, četnost publikace
  • Odbornost obsahu
  • Aktuálnost
  • Unikátnost
  • Propojenost s jinými tématy
  • Délka jednotlivých textů
  • Kategorie, štítky a klíčová slova

 

Vizuální a technickou stránku

  • Formátování textu
  • Možnost komentování
  • Sdílení a propojení se sociálními sítěmi
  • Existenci/neexistenci obrázků, videí a dalších médií
  • Přehlednost blogu/magazínu/poradny
  • Propojení s obchodním modelem
  • Jak je vyřešené SEO
  • Externí a interní odkazy
  • Propojení s e-mail marketingem
  • Nabídka obsahu zdarma

 

Co vám obsahová analýza přinese:

  • Zjistíte, jak je na tom obsah vašeho webu
  • Obsah z pohledu uživatele i vyhledávače
  • Uvidíte porovnání s vaší hlavní konkurencí
  • Strategii, jak obsah zlepšit a co publikovat
  • Propojení obsahu a strategie online marketingu

 

V konečném důsledku se výrazně zvýší návštěvnost vašeho webu, získáte cenné e-mailové kontakty na potenciální zákazníky a zvýšíte tak hodnotu vašeho brandu a celkové prodeje.

 

Kolik analýza stojí:

Základní hodinová sazba je 700 Kč.

Celková cena se liší dle počtu hodin a rozsahu práce.

Nabízím dobrý poměr cena: výkon.

 

Jaké další analýzy nabízím:

 

Proč si objednat mé služby:

  • Nabízím otevřenost a individuální přístup
  • Zaměřuji se méně na teorii a více na praktické rady a tipy
  • Mám vybudované unikátní know how, které přináší výsledky
  • Používám profesionální nástroje a metody pro analýzu
  • Mám praxi, výborné reference a vlastní fungující projekty

 

Kontaktujte mě: